„Don Đovani“ – legendarni zavodnik u novom ruhu
Umetnički ansambl Ministarstva odbrane „Stanislav Binički" sinoć je, pod dirigentskom palicom Gregori Bukaltera iz Metropoliten opere, bio muzička pratnja u premijernom izvođenju Mocartove opere „Don Đovani" na sceni „Kombank dvorane“ u Beogradu.
U organizaciji američke muzičke asocijacije GIPAC (Global Intercultural Performing Arts Cast) umetnici iz Srbije, Kine i SAD, priredili su gledaocima gala opersko veče u kome je lik legendarnog zavodnika tumačio prvak Opere Narodnog pozorišta Vladimir Andrić. Primadona beogradske opere Jamina Trumbetaš Petrović zablistala je u ulozi Dona Elvire, a kineski sopran Vanže Žang igrala je Dona Anu, Dragoljub Bajić bio je Laporel, a kineskoj gošći Žang Žang pripalo je tumačenje lika Cerline.
Mladi reditelj Aleksandar Nikolić potrudio se da čuvenog zavodnika „obuče“ u potpuno novo ruho, te je ovog puta poznati Da Pontov zaplet o strasti i osveti, prkosu i kazni, časti i poniženju, izmešten u šezdesete. Međutim, nije tu bilo reči samo o savremenijim kostimima i scenografiji, već su i karakteri životniji, bliži i lakše dokučivi, a pri tome i izuzetno osebujni, razigrani i strastveni, što je publika lako prihvatila i njihove arije nagrađivala aplauzom.
Raskoš glasova, glume, kostima i scenografije, uspešno je ispratio i Umetnički ansambl Ministarstva odbrane „Stanislav Binički" kome je to bio prvi put da nastupi u tako zahtevnom žanru kao što je opera. Opravdavši ime tvorca srpske opere koje sa ponosom nosi, „Binički“ je u potpunosti ispunio poverenje organizatora i na izazov odgovorio izuzetnom profesionalnošću koja ga je učinila sastavnim delom veličanstvene operske večeri.
Svojevrsna repriza premijere biće i večeras u nekadašnjem Domu sindikata a sada „Kombank dvorani“, kada će sastav biti tek donekle izmenjen, te će Dona Elvira biti kineska primadona Minjon Hao, dok će Cerlinu igrati Juksjuan Či. Koreografiju izvedene Mocartove opere „Don Đovani“ potpisuje Aleksandar Ilić, scenograf je Tanja Žiropađa, a kostimograf Katarina Nikolić.