Oglašavanje viškova naoružanja i vojne opreme
Povodom velikog interesovanja za oglašavanja naoružanja i vojne opreme napominjemo da je reč o sredstvima koja nisu neophodna za normalno funkcionisanje sistema odbrane. Sredstva koja su oglašena viškom su zastarela, sa isteklim resursima i vekom upotrebe i ovakvim postupkom nikako neće doći do slabljenja odbrambene moći Republike Srbije. Vojska Srbije raspolaže dovoljnim brojem modernijih sredstava iste klase i namene. U prethodnih nekoliko meseci, na sugestiju ministra odbrane i zahtev Vojske Srbije, iz prodaje su povučena određena sredstva naoružanja i vojne opreme koja su ranije bila oglašena suvišnim, pre svega inžinjerijska sredstva koja se mogu koristiti za pomoć lokalnom stanovništvu u okviru treće misije Vojske Srbije, kao i neka ubojna sredstva za potrebe vežbi.
Važno je napomenuti da će sav naplaćen prihod od buduće prodaje viškova naoružanja i vojne opreme biti uplaćen u Budžetski fond za naoružanje koji se u skladu sa zakonom kao novina, upravo osniva u Ministarstvu odbrane. Za razliku od ranije, sredstva iz ovog fonda će se isključivo koristiti za istraživanje, razvoj i nabavke novog naoružanja za potrebe Vojske Srbije.
U pitanju je prethodna najava o prodaji viškova naoružanja i vojne opreme. Da razjasnimo, nismo precizirali vremenski oročen poziv za dostavljanje ponuda.
Ovakav postupak ima za cilj postizanje maksimalne transparentnosti u procesu prodaje, tj. davanje dovoljno vremena zainteresovanim preduzećima da pronađu kupce. Naime, na tenderu mogu učestvovati preduzeća registrovana za spoljnotrgovinski promet kontrolisane robe kojih ima više od 150, kao i preduzeća registrovana za proizvodnju NVO kojih sada ima 51.
Ističemo da će oglašavanje i prodaja viškova naoružanja i vojne opreme biti potpuno transparentni i u skladu sa zakonom. Cilj nam je da predupredimo eventualne propuste i malverzacije u svim fazama postupka prodaje, uključujući i javno nadmetanje zainteresovanih preduzeća po modelu aukcije, čime su ostvarene prodajne cene u proseku tri do četiri puta veće od početnih.
Napominjemo da je prethodni model prodaje bio daleko netransparentniji i dovodio je do prodajnih cena koje su bile neznatno uvećane, a bile su prisutne i nezakonitosti koje su dovele do hapšenja pojedinih lica.
- O ministarstvu
- Nadležnosti
- Organizacijska šema
- Opis funkcija postavljenih lica
- Ministar i saradnici
- Ministar
- Državni sekretari
- Pomoćnici ministra
- Sekretar Ministarstva
- Osnovne unutrašnje jedinice
- Sektor za politiku odbrane
- Sektor za ljudske resurse
- Sektor za materijalne resurse
- Sektor za budžet i finansije
- Sektor za infrastrukturu i usluge standarda
- Posebne unutrašnje jedinice
- Sekretarijat
- Kabinet ministra
- Vojno pravobranilaštvo
- Organi uprave u sastavu MO
- Inspektorat odbrane
- Vojnoobaveštajna agencija
- Vojnobezbednosna agencija
- Samostalne uprave
- Uprava za odnose sa javnošću
- Uprava za vojno zdravstvo
- Visokoškolska ustanova
- Univerzitet odbrane
- Uže unutrašnje jedinice
- Generalni inspektor službi
- Odsek za internu reviziju
- Vojska Srbije
- Dokumenta
- Propisi
- Zakoni
- Pravilnici
- Službeni vojni list
- Odluke
- Javne rasprave
- Strategije
- Strategija nacionalne bezbednosti
- Strategija odbrane
- Bela knjiga odbrane
- Koncept totalne odbrane - sažetak
- Srednjoročni plan Ministarstva odbrane
- Informator o radu
- Informator
- Pregled sredstava
- Planovi javnih nabavki
- Podaci o javnim nabavkama
- Budžet
- Realizacija budžeta
- Podaci o reviziji budžeta
- Ostalo
- Akcioni planovi
- Izgradnja integriteta
- Usluge
- Sport
- Arhiva
- Kontakti