„Дон Ђовани“ – легендарни заводник у новом руху
Уметнички ансамбл Министарства одбране „Станислав Бинички" синоћ је, под диригентском палицом Грегори Букалтера из Метрополитен опере, био музичка пратња у премијерном извођењу Моцартове опере „Дон Ђовани" на сцени „Комбанк дворане“ у Београду.
У организацији америчке музичке асоцијације GIPAC (Global Intercultural Performing Arts Cast) уметници из Србије, Кине и САД, приредили су гледаоцима гала оперско вече у коме је лик легендарног заводника тумачио првак Опере Народног позоришта Владимир Андрић. Примадона београдске опере Јамина Трумбеташ Петровић заблистала је у улози Дона Елвире, а кинески сопран Ванже Жанг играла је Дона Ану, Драгољуб Бајић био је Лапорел, а кинеској гошћи Жанг Жанг припало је тумачење лика Церлине.
Млади редитељ Александар Николић потрудио се да чувеног заводника „обуче“ у потпуно ново рухо, те је овог пута познати Да Понтов заплет о страсти и освети, пркосу и казни, части и понижењу, измештен у шездесете. Међутим, није ту било речи само о савременијим костимима и сценографији, већ су и карактери животнији, ближи и лакше докучиви, а при томе и изузетно осебујни, разиграни и страствени, што је публика лако прихватила и њихове арије награђивала аплаузом.
Раскош гласова, глуме, костима и сценографије, успешно је испратио и Уметнички ансамбл Министарства одбране „Станислав Бинички" коме је то био први пут да наступи у тако захтевном жанру као што је опера. Оправдавши име творца српске опере које са поносом носи, „Бинички“ је у потпуности испунио поверење организатора и на изазов одговорио изузетном професионалношћу која га je учинила саставним делом величанствене оперске вечери.
Својеврсна реприза премијере биће и вечерас у некадашњем Дому синдиката а сада „Комбанк дворани“, када ће састав бити тек донекле измењен, те ће Дона Елвира бити кинеска примадона Мињон Хао, док ће Церлину играти Јуксјуан Чи. Кореографију изведене Моцартове опере „Дон Ђовани“ потписује Александар Илић, сценограф је Тања Жиропађа, а костимограф Катарина Николић.