Министарство одбране Републике Србије
 
ТекстФотогалеријаВидеогалерија
12.03.2017.

Нова оклопна возила за Војску Србије и Полицију



Председник Владе Републике Србије Александар Вучић, у пратњи министара одбране и унутрашњих послова Зорана Ђорђевића и Небојше Стефановића, обишао је данас фабрику Борбених сложених система у Великој Плани.
 Нова оклопна возила за Војску Србије и Полицију
Данашњој посети и презентацији оклопног возила „Милош“ присуствовали су и в.д. помоћника министра одбране за материјалне ресурсе Ненад Милорадовић, директор Југоимпорт СДПР Југослав Петковић и директор „Борбених сложених система“ Огњен Оливерић.
 
Вучић је истакао да наша војска и полиција постају неупоредиво боље и модерније опремљене уз оклопна возила „Милош“ и „Лазар“, као и хаубице „Нора“ за Војску Србије. Такође, напоменуо је да је „Милош“ „4x4“ моћно оклопно возило, да ће шест добити САЈ, са митраљезом 12,7 мм, док ће Жандармерија добити шест „Лазара 3“. Војска Србије добија 12 „Лазара“ наоружаних топовима и 12 „Нора“ калибра 155 мм.
 Нова оклопна возила за Војску Србије и Полицију
- Ова фабрика је показатељ шта је то што смо успели да променимо у последњих неколико година. Нове хале се граде за нове производне погоне. То радимо из два разлога – први је да је наменска индустрија веома важна у стварању већег бруто домаћег производа у развоју српске економије и да наменска индустрија постаје и биће један од кључних фактора брзог напретка наше укупне привреде и онога што ће да учини животни стандард грађанима Србије већим и бољим. С друге стране, ми овим опремамо нашу војску и полицију и можемо ова оруђа да сматрамо веома снажном превенцијом за свакога ко би помислио да било када угрози безбедност, суверенитет и независност Србије, рекао је премијер.
 
Вучић је напоменуо да је представницима система одбране предложио да нађу начина да ангажују наше најбоље инжењере како бисмо производили и камионе за домаћу употребу и оруђа која Србија данас увози.
 
- Ако то успемо то ће бити велики посао и за ФАП и шанса за већи број запослених. Желимо и да побољшамо услове, и да уместо церада на камионима поставимо контејнере где припадници Војске могу да имају агрегате, медицинску подршку и климу, односно да имају много бољу заштиту од панцирне муниције 7,62 до муниције 12,7 мм, рекао је Вучић и поновио да је веома задовољан напретком наменске индустрије која је „покретач наше економије и гарант безбедности и стабилности наше земље“.
Нова оклопна возила за Војску Србије и Полицију
Он је додао и да за 700 до 800 тих возила постоје поруџбине из иностранства, али „да не можемо да произведемо ни десет, јер немамо довољно капацитета и зато ћемо се потрудити да те капацитете повећавамо“. Такође, Вучић је нагласио и да је Влада спремна да уложи 15 до 20 милиона евра у нову линију ФАП-а за оклопна возила.

Савремено вишенаменско оклопно борбено возило „Милош“ намењено је обављању широког дијапазона мисија из домена делокруга јединица полиције и оружаних снага. Може да се користи за патролне и извиђачке мисије, као командно возило, за превоз и подршку јединица за специјалне операције, противгерилску и противтерористичку борбу, противоклопну борбу, контролу граница и територија.

Основни концепт возила базира се на самоносећем оклопном телу, савременим склоповима погона и преноса снаге и независном систему ослањања, који омогућава висок степен покретљивости у свим теренским и временским условима, уз максималну борбену масу већу од 14 тона.
Нова оклопна возила за Војску Србије и Полицију
„Милош“ је опремљен са пет пушкарница за дејство личним наоружањем, има балистички заштићене осматрачке прозоре, систем за климатизацију и НБХ заштиту, савремену комуникациону опрему, командно-информациони систем и камере за ноћно осматрање и вожњу. На крову оклопног тела возила уграђено је шест бацача димних кутија, калибра 82 милиметара. Концепт возила је такав да може да буде опремљен различитим врстама наоружања и специјализоване опреме.

У стандардној верзији посаду „Милоша“ чини осам чланова, од којих су четири смештена у задњем делу возила и могу брзо да се искрцају, или укрцају кроз задњу, хидраулички покретану рампу или задња врата. За четворо чланова посаде у предњем делу обезбеђен је улазак и излазак из возила кроз класична бочна врата.