Саопштење
Оглас којим се позивају кандидати за Курс слушалаца резервних официра рода авијације објављен је пре три дана на сајту Министарства одбране и већ је привукао пажњу медија јер отвара могућност да млади, образовани и способни људи који га успешно заврше постану официри рода авијације и наставе летачку обуку ради стицања звања војног пилота.
Иако се од вођа појединих синдикалних организација очекивало да ових дана почну предизборну кампању, остаје недоумица зашто су одабрали да то учине тако јефтиним неистинама попут оних које су данас изнели у свом саопштењу.
Из навода на сајту Министарства одбране и изјава стручних лица из Ратног ваздухопловства који су у медијима говорили о Курсу за резервне официре рода авијације се јасно види да кандидати који га заврше неће одмах постати војни пилоти, него ће та звања добити тек када задовоље све потребне услове и прођу обуку. Услов да би младић или девојка уопште уписао Курс је да су успешно завршили основне студије, да имају до 27 година, да не постоје безбедносне сметње и што је најважније да су у потпуности здравствено и психофизички способни.
Критеријуми оцене њихове способности не одступају од критеријума који се примењују на кадете Војне академије и остале војне пилоте.
Као и будући пилоти који уписују смер авијације на Војној академији, кандидати за Курс слушалаца резервних официра мораће да прођу селективну падобранску и летачку обуку на основу које искусни инструктори непогрешиво могу да процене ко од њих има предиспозиције да постане пилот, а ко не.
Завршетком Курса и пријемом у активну војну службу, практично тек почиње озбиљна летачка обука младих официра авијације. Пут од управљања клипним авионима у повољним метеоролошким условима до способности да се управља ловачким авионом МиГ-29 или хеликоптером Ми-35 или Х-145 ноћу у сложеним условима је дуг и захтева много обуке и посвећености.
Синдикални душебрижници могу бити мирни јер у Ратном ваздухопловству и ПВО раде стручни, озбиљни и изузетно добро оспособљени људи који ће корак по корак, поштујући сва начела и стандарде летачке обуке, од младића и девојака који имају мотивацију и потенцијал, направити одличне пилоте.
Подсећамо да је пракса „активирања“ пилота који су завршавали Школу резервних официра постојала и у некадашњој ЈНА. Средином осамдесетих година прошлог века чак је и неколико жена завршило обуку на клипним авионима стекавши звање резервног официра – пилота.