НАЈЧЕШЋА ПИТАЊА - Колективно осигурање запослених
- Када је започело колективно осигурање?
Да би се исплатила осигурана сума осигурани случај мора настати у осигураном периоду, дакле од наведених датума на даље. Рок за подношење захтева је три године од насталог осигураног случаја.
- Ко има право на осигурање?
- Која је документација неопходна за подношење одштетног захтева?
- одштетни захтев
- потврда о запослењу
- пристанак за обраду података о личности од стране лица на које се подаци односе
- фотокопија личне карте оштећеног или овлашћеног лица/корисника осигурања
- инструкција за плаћање и фотокопија картице текућег рачуна
- извод из матичне књиге рођених (за малолетна лица)
- комплетна медицинска документација (копија), подаци о месту и времену када је случај настао, потпуни опис догађаја, име лекара који га је прегледао или који га лечи, налази лекара о врсти телесне повреде и насталим последицама, као и подаци о телесним манама, недостацима и болестима које је корисник осигурања евентуално имао пре настанка несрећног случаја (RTG снимци достављају се на увид уколико су релевантни за доживљени случај)
- извештај о повреди на раду, уколико је повреда наступила на раду (образац је прописан Правилником о садржају и начину издавања образаца извештаја о повреди на раду и професионалном обољењу („Службени гласник Републике Србије“, број 72/2006, 84/2006-испр.,4/2016, 106/2018 и 14/2019)
- извештај полиције, потврда о смрти, извод из матичне књиге умрлих (у случају смрти услед несрећног случаја).
За подношење одштетног захтева за случај теже болести и хируршких интервенција неоходно је приложити следеће:
- одштетни захтев
- потврда о запослењу
- пристанак за обраду података о личности од стране лица на које се подаци односе
- фотокопија личне карте корисника осигурања
- инструкција за плаћање
- фотокопија картице текућег рачуна
- комплетна релевантна медицинска документација из које се неспорно могу утврдити чињенице (дијагноза лекара одговарајуће специјалности)
- остала здравствена документација из које се оцењује околност да пријављена тежа болест није наступила пре стицања својства осигураника.
- Како се подноси одштетни захтев?
Организациона јединица Одштетни захтев с списком пратеће документације, уз попуњен и потписан Пристанак за обраду података о личности и Потврду о запослењу, доставља Управи за традицију, стандард и ветеране, која у Одштетном захтеву уноси податке о броју полисе, те сву документацију доставља „АМС Осигурању“. Датум достављања комплетне документације „АМС Осигурању“сматра се даном пријаве штете.
- Који је рок за решавање по одштетном захтеву?
- Имају ли потписници осигурања право на жалбу по решењу у вези одштетног захтева?