Представљен Нацрт Закона о производњи и промету наоружања и војне опреме
У јавној расправи о Нацрту Закона о производњи и промету наоружања и војне опреме, која је одржана данас у Привредној комори Србије, представљене су кључне новине предложених законских решења.
Представници више министарстава, привредних субјеката који се баве производњом наоружања и војне опреме, синдикалних организација, стручне јавности и друге заинтересоване стране имали су прилику да изнесу критички осврт на предложена решења и дају допринос у уређењу ове области.
Дискусију је обележио конструктивни дијалог ради унапређења регулативе у сектору одбрамбене индустрије и помоћи да се превазиђу актуелни проблеми који оптерећују пословање произвођача наоружања и војне опреме.
Расправа је била прилика да се још једном пошаље јасан сигнал свим заинтересованим странама да доставе своје примедбе, предлоге и сугестије за стварање модерног и одрживог нормативно-правног оквира.
Нови закон има за циљ контролу и унапређење области производње и промета наоружања и војне опреме ради остваривања и заштите одбрамбених, безбедносних, економских и спољнополитичких интереса Републике Србије, њеног међународног кредибилитета и интегритета, истакнуто је у расправи.
Главни разлози за доношење новог закона су успостављање интегралног правног оквира који обезбеђује стабилан контролни механизам у области производње и промета наоружања и војне опреме, потпуније дефинисање појмова и њихову једнозначност у свим прописима из предметне области, усклађивање са регулативом УН, ЕУ и другим међународним споразумима и конвенцијама и стварање флексибилнијег оквира за учешће страног капитала у структури власништва.
Кључне новине у Нацрту закона: даје се могућност страном правном лицу да буде већински власник привредног друштва регистрованог за производњу наоружања и војне опреме, Република Србија, у случају приватизације произвођача наоружања и војне опреме од стратешког интереса за систем националне безбедности, задржава контролни пакет акција, дефинисан је правни оквир за очување капацитета – технологија, специјалне опреме и алата за производњу наоружања и војне опреме, важење дозволе за производњу НВО је ограничено роком до 5 година, успостављање контроле над коришћењем интелектуалне својине кроз механизам ројалити права и јачање улоге војне контроле квалитета.
Предложеним законским решењима ствара се амбијент за јачање технолошке и индустријске базе Републике Србије у области одбрамбених технологија и иницира потреба за освајањем савремених и софистицираних технологија.
На конкретном примеру сарадње Министарства одбране и Привредне коморе Србије, још једном је потврђена добра и успешна координација на реализацији активности од заједничког интереса. Ово представља подстрек за учешће у новим сличним подухватима, тим пре, што на нивоу Коморе активну улогу има Групација произвођача наоружања и војне опреме која делује у оквиру Удружења за металску, електро индустрију, руднике метала и металургију, чијим ангажовањем се очекује у наредном период проширење сарадње са земљама бивше Југославије у области производње наоружања и војне опреме јер, производи српске одбрамбене индустрије представљају респектабилан извозни потенцијал.
Нацрт Закона о производњи и промету наоружања и војне опреме припремило је Министарство одбране, у складу са својим надлежностима.
У току рада на припреми и изради Нацрта закона активну улогу је имало Заједничко тело за праћење и унапређење прописа из области производње, промета, увоза и извоза контролисане робе, конституисано почетком 2013. године од представника Министарства трговине, туризма и телекомуникација, Министарства спољних послова, Министарства унутрашњих послова, Министарства правде, Министарства одбране, Министарства финансија и Безбедносно-информативне агенције. Низ корисних сугестија и предлога дали су и представници руководства и синдикалних организација из привредних друштава одбрамбене индустрије Србије.
Јавна расправа о Нацрту закона се одржава у периоду од 2. до 23. марта 2015. године према Програму јавне расправе који је усвојио Одбор за привреду и финансије Владе Републике Србије.
- O министарству
- Надлежности
- Организацијска шема
- Опис функција постављених лица
- Министар и сарадници
- Министар
- Државни секретари
- Помоћници министра
- Секретар Министарства
- Основне унутрашње јединице
- Сектор за политику одбране
- Сектор за људске ресурсе
- Сектор за материјалне ресурсе
- Сектор за буџет и финансије
- Сектор за инфраструктуру и услуге стандарда
- Посебне унутрашње јединице
- Секретаријат
- Кабинет министра
- Војно правобранилаштво
- Органи управе у саставу МО
- Инспекторат одбране
- Војнообавештајна агенција
- Војнобезбедносна агенција
- Самосталне управе
- Управа за односе са јавношћу
- Управа за војно здравство
- Високошколска установа
- Универзитет одбране
- Уже унутрашње јединице
- Генерални инспектор служби
- Одсeк за интерну ревизију
- Воjска Србије
- Документа
- Прописи
- Закони
- Правилници
- Службени војни лист
- Одлуке
- Јавнe расправe
- Стратегије
- Стратегија националне безбедности
- Стратегија одбране
- Бела књига одбране
- Концепт тоталне одбране - сажетак
- Средњорочни план Министарства одбране
- Информатор о раду
- Информатор
- Преглед средстава
- Планови јавних набавки
- Подаци о јавним набавкама
- Буџет
- Реализација буџета
- Подаци о ревизији буџета
- Остало
- Акциони планови
- Изградња интегритета
- Услуге
- Спорт
- Архива
- Контакти