Оглашавање вишкова наоружања и војне опреме
Поводом великог интересовања за оглашавања наоружања и војне опреме напомињемо да је реч о средствима која нису неопходна за нормално функционисање система одбране. Средства која су оглашена вишком су застарела, са истеклим ресурсима и веком употребе и оваквим поступком никако неће доћи до слабљења одбрамбене моћи Републике Србије. Војска Србије располаже довољним бројем модернијих средстава исте класе и намене. У претходних неколико месеци, на сугестију министра одбране и захтев Војске Србије, из продаје су повучена одређена средства наоружања и војне опреме која су раније била оглашена сувишним, пре свега инжињеријска средства која се могу користити за помоћ локалном становништву у оквиру треће мисије Војске Србије, као и нека убојна средства за потребе вежби.
Важно је напоменути да ће сав наплаћен приход од будуће продаје вишкова наоружања и војне опреме бити уплаћен у Буџетски фонд за наоружање који се у складу са законом као новина, управо оснива у Министарству одбране. За разлику од раније, средства из овог фонда ће се искључиво користити за истраживање, развој и набавке новог наоружања за потребе Војске Србије.
У питању је претходна најава о продаји вишкова наоружања и војне опреме. Да разјаснимо, нисмо прецизирали временски орочен позив за достављање понуда.
Овакав поступак има за циљ постизање максималне транспарентности у процесу продаје, тј. давање довољно времена заинтересованим предузећима да пронађу купце. Наиме, на тендеру могу учествовати предузећа регистрована за спољнотрговински промет контролисане робе којих има више од 150, као и предузећа регистрована за производњу НВО којих сада има 51.
Истичемо да ће оглашавање и продаја вишкова наоружања и војне опреме бити потпуно транспарентни и у складу са законом. Циљ нам је да предупредимо евентуалне пропусте и малверзације у свим фазама поступка продаје, укључујући и јавно надметање заинтересованих предузећа по моделу аукције, чиме су остварене продајне цене у просеку три до четири пута веће од почетних.
Напомињемо да је претходни модел продаје био далеко нетранспарентнији и доводио је до продајних цена које су биле незнатно увећане, а биле су присутне и незаконитости које су довеле до хапшења појединих лица.
- O министарству
- Надлежности
- Организацијска шема
- Опис функција постављених лица
- Министар и сарадници
- Министар
- Државни секретари
- Помоћници министра
- Секретар Министарства
- Основне унутрашње јединице
- Сектор за политику одбране
- Сектор за људске ресурсе
- Сектор за материјалне ресурсе
- Сектор за буџет и финансије
- Сектор за инфраструктуру и услуге стандарда
- Посебне унутрашње јединице
- Секретаријат
- Кабинет министра
- Војно правобранилаштво
- Органи управе у саставу МО
- Инспекторат одбране
- Војнообавештајна агенција
- Војнобезбедносна агенција
- Самосталне управе
- Управа за односе са јавношћу
- Управа за војно здравство
- Високошколска установа
- Универзитет одбране
- Уже унутрашње јединице
- Генерални инспектор служби
- Одсeк за интерну ревизију
- Воjска Србије
- Документа
- Прописи
- Закони
- Правилници
- Службени војни лист
- Одлуке
- Јавнe расправe
- Стратегије
- Стратегија националне безбедности
- Стратегија одбране
- Бела књига одбране
- Концепт тоталне одбране - сажетак
- Средњорочни план Министарства одбране
- Информатор о раду
- Информатор
- Преглед средстава
- Планови јавних набавки
- Подаци о јавним набавкама
- Буџет
- Реализација буџета
- Подаци о ревизији буџета
- Остало
- Акциони планови
- Изградња интегритета
- Услуге
- Спорт
- Архива
- Контакти